FANDOM

Walrider, znany również jako Rój, jest głównym antagonistą i ostatecznym wrogiem napotkanym w Outlast and Outlast: Whistleblower. Jest źródłem szaleństwa, które wydaje się zarażać większość mieszkańców azylu i bóstwo religii Ojca Martina i jego wyznawców.

Pojawiający się w naturze upiorny Walrider to w rzeczywistości rój nanitów; małe, nanoskopowe maszyny, które wspólnie posiadają ogromną siłę i moc. Objął w posiadanie Williama "Billy'ego" Hope. Jak pokazuje dokument, kiedy Billy przechodził terapię silnika morfogenicznego, nauczył się kierować świadomymi stanami snu, był wtedy w stanie kontrolować Walrider.

Ponieważ składa się z nanitów, jest prawie niewidoczne dla ludzkich oczu, ukazując tylko słabą, czarną aurę, chyba że znajdzie się w bardzo bliskim sąsiedztwie odtwarzacza. Mile widzi to wyraźnie tylko przez noktowizor na jego kamkorderze. Pomimo braku prawdziwych kości, mięśni lub wewnętrznej struktury podtrzymującej, o których mowa, nanity Walridera są zdolne do ogromnej siły fizycznej i to jest najbardziej fizycznie potężna jednostka w grze. Może z łatwością obezwładnić dowolny wariant, w tym dużego, związanego z mięśniami Chrisa Walkera, co widać w Laboratorium Podziemnym, gdy Walker zostaje brutalnie zamordowany. Walrider jest bezlitosny w swoich poszukiwaniach, podczas gdy drzwi spowolnią jego postęp, może pod nim podążyć. Jest bardzo trudne, jeśli nie niemożliwe, aby Walrider stracił kontrolę nad graczem w scenie pościgu, zatrzymując się tylko wtedy, gdy gracz przejdzie przez bramkę odkażającą, której Walrider nie może przejść.

Outlast

Kiedy Miles Upshur próbuje odblokować drzwi administracyjne, aby uciec, zostaje zaatakowany przez ojca Martina, który uspokaja go strzykawką. Zanim Miles przejdzie, ojciec Martin pokazuje mu materiał ochronny z Podziemnego Laboratorium, który przedstawia zespół Murkoffów PMC wpadających w zasadzkę i zabitych przez niewidzialną istotę po wejściu do laboratorium. Podczas gdy Miles przechodzi przez prysznice więzienne, jego sylwetka może być widoczna na dole schodów, zanim zniknie. Wkrótce potem, przechodząc przez tunel kanalizacyjny, Miles rzuca okiem na byt, który znika za barykadą. Niedługo potem słychać od Walriderów dwóch ludzi, zanim zostaną złapani i rozerwani. Miles przybywa na scenę kilka minut później, odkrywając ich poćwiartowane szczątki na podłodze. Na dziedzińcu widać czyszczenie powietrza, a także krótkie spotkanie za zamkniętą bramą.

Projekt Walrider był procesem wystawiania pacjentów na działanie Morphogenic Engine Therapy w celu stworzenia odpowiedniego naczynia dla rój nanitów, ponieważ tylko osoba, która widziała wystarczająco dużo horroru, może zostać gospodarzem. Celem było stworzenie idealnego gospodarza Walrider, aby mógł stać się istotą rozumną, o czym świadczą następujące uwagi: Bogowie i potwory, Postmortem Wariantów. Jest prawdopodobne, że Warianty są wynikiem tej procedury. Billy był w stanie kontrolować Walridera, ze swoimi samozwańczymi świadomymi stanami snu, ale ponieważ używali tylko uszkodzonych i niestabilnych umysłów do eksperymentowania, sytuacja wymknęła się spod kontroli. Walriderowi udało się uciec, mordując większość członków personelu obiektu, co bezpośrednio doprowadziło do masowego przełomu w więzieniu.

Gdy Miles dociera do podziemnych pomieszczeń, odkrywa ciała mężczyzn, których widział, jak zostali zamordowani w kamerach bezpieczeństwa. Miles próbuje uciec przez otwarty hangar, ale Walrider zbiera się przed nim, powodując, że systemy bezpieczeństwa zamykają wszystkie drogi wyjścia, zmuszając Upshura do wycofania się, jak przyszedł.

Gdy Walrider ściga się, Miles wraca do wyjścia, by powitać go Chris Walker przy wejściu do laboratorium, który zabiera dziennikarza na podłogę. Nieświadomie, stawiając się na ścieżce nadchodzącego roju, Walker drwi z Upshura po raz ostatni, ale zanim zdąży zabić swój zamierzony cel, Chris zostaje złapany przez Walridera od tyłu i odskakuje od Milesa. Walrider nieubłaganie rzuca Walkera na pobliskie ściany, aż w końcu pociąga go przez szyb wentylacyjny, rozcinając w ten sposób jego ciało.

Zanim zdoła wyleczyć się ze swojej próby, Miles nagle kieruje się starszym głosem do pobliskiego zabezpieczonego biura. Głos ujawnia się jako Rudolf Wernicke, podejrzany zmarły lekarz, który wyjaśnia, w jaki sposób William Hope przejął kontrolę nad Walrider i jak jest odpowiedzialny za utrzymanie Wernickego przy życiu z miłości, mimo że Rudolf chce umrzeć bardziej niż cokolwiek innego. Instruuje Milesowi wyłączenie sieci energetycznej dla kapsuły wsparcia życia Billy'ego, aby cofnąć to, co zrobił i zabić Hope. Po tym, jak Miles zamyka kapsułę ratunkową, Walrider, teraz bez hosta, atakuje Milesa i łączy się ze swoim ciałem, przyjmując go za nowego gospodarza.

Gdy Miles z bólem zbliża się do wyjścia, drzwi otwierają się, odsłaniając doktora Wernickego i kilku uzbrojonych ludzi. Najemnicy otwierają ogień, pozornie zabijając Upshura, ale Wernicke zdaje sobie sprawę, że Miles stał się rozumnym gospodarzem. Gdy ekran staje się czarny, pojawia się Walrider i atakuje żołnierzy, którzy strzelają i krzyczą z bólu.

Outlast: Whistleblower

Walrider po raz pierwszy pojawia się w szpitalu po tym, jak Waylon zostaje uwolniony z więzów, mordując dwóch pacjentów po obu stronach szklanej celi. Po ucieczce Waylon idzie po plastikowych korytarzach w szpitalu, pojawia się Walrider i goni go do pokoju, w którym kilku pacjentów dźga strzykawką lekarza na stole operacyjnym.

Podczas przeszukiwania przez otwór Waylon podsłuchuje strażnika i lekarza omawiającego sposoby radzenia sobie z sytuacją. Po ich odejściu Waylon rzuca się i widzi sylwetkę Walridera tuż za drzwiami. Po otwarciu bramy odkażania z kontroli bezpieczeństwa, Waylon zostaje ścigany przez Walrider, ale ucieka przez komorę dekontaminacyjną.

W kostnicy Waylon wspina się przez otwór w pobliżu komina wydechowego, gdy zauważy Walridera lewitującego przez szyb, zanim zniknie.

W więzieniu Waylon dostrzega sylwetkę Walridera, który ściga dwóch więźniów korytarzem do innego pokoju, gdzie słychać, jak zabijają tych dwóch, którzy krzyczą z bólu.

W Drying Ground Waylon dostrzega Walrider w jednym z budynków prowadzących do wieży ciśnień. Rój całkowicie ignoruje Park i zamiast tego przemierza tartą podłogę poniżej.

Po tym, jak Waylon uciekł z Blocku Zawodowego, znalazł się w męskim oddziale, a teraz roi się od taktycznych oficerów, których polecono strzelać i zabijać na widoku. Unikając najemników, Waylon słyszy dwa z nich, prosząc o natychmiastowe wsparcie w podziemnych obiektach, gdy Walrider, podmiot nieznany PMC, zabija swoich kolegów z drużyny.

Po dotarciu do wyjścia Park odkrywa rannego Jeremiego Blaire'a odpoczywającego przy głównym wejściu. Waylon ignoruje prośbę Jeremy'ego o pomoc i próbuje odejść, zanim Blaire zasadzi się na niego i dźgnie go ukrytym nożem. Gdy Blaire ma zamiar zadać śmiertelny cios, Walrider wynurza się i rzuca Jeremy'ego w powietrze i przez pokój, zanim wejdzie w jego ciało i rozszarpie go od środka.

Ranny i wyczerpany Waylon kręci się przez bramy azylu i wchodzi do opuszczonego jeepa Milesa, zanim zauważy przez przednią szybę ciemną chmurę unoszącą się przed azylem. Waylon następnie podnosi kamerę, by przyjrzeć się bliżej, zauważając Milesa stojącego pośrodku, kuśtykającego ku wyjściu. Zanim zastanowi się dwa razy, zmaga się ze sprzętem i próbuje obrócić pojazd. Gdy samochód zostaje otoczony przez nano rój, Waylon przyspiesza i uderza przez główne bramy azylu.

Outlast: Murkoff Accounts

W wydaniu 3 okazuje się, że mimo pozornego zabicia przez Milesa Walrider, posiadający ciało Billy'ego, pojawia się później w karawanie matki Billy'ego, Tiffany Hope. Ciało Billy'ego było wtedy, gdy Tiffany został zmasakrowany przez Walridera, wysadzonego w powietrze w eksplozji, prawdopodobnie kończąc życie Billy'ego na dobre. Murkoff nie wie, że Walrider nie został zniszczony, a jedynie zamienił gospodarzy na kolonię mrówek.

Drobnostki

Walrider opiera się na koszmarnym stworzeniu z niemieckiego folkloru "Alp", który jest również nazywany "Walrider". Mówi się, że Alp pochodzi z gór Niemiec, podobnie jak Walrider pochodzi z Góry Masywnej. Obaj mają także zdolność latania i obracania częściowo niewidoczną, a także zmianę kształtu.

Ponieważ Walrider nieustępliwie ściga gracza, jedynym sposobem na skuteczne ukrycie się przed nim jest albo kucanie za automatem do napojów gazowanych lub w kabinie łazienkowej. Stamtąd gracz może zauważyć, że wędruje po okolicy przez noktowizor. W tej sytuacji można się jednak wymknąć, jednak Walrider nadal będzie pojawiał się podczas nadchodzących scenariuszy.

Walrider dzieli się animacjami z Chrisem Walkerem i Eddie Gluskinem, takimi jak ciągnięcie i wyrzucanie gracza z zamkniętej przestrzeni, podczas gdy oni albo kucną, albo przechodzą między przerwami.

W konfiguracji gry Walrider nazywa się "NanoCloud".